مشارکت مکتوب
شنبه 8 اردیبهشت 1397 ساعت 16:44 | نوشته ‌شده به دست همسفر زهره tavoosi | ( نظرات )

بنام آنکه از شدت حضور ناپیداست

مشارکت مکتوب همسفران در باب دستور جلسه؛ در کنگره 60 چگونه قدردانی کنیم؟

همسفر نجمه (لژیون سوم):

من رهجو در حال حاضر که به این مرحله رشد و حال خوب رسیدم مدیون کنگره و آموزش‌هایش هستم وظیفه خود میدانم هر کاری از دستم برمی‌آید برای کنگره و بقای آن انجام دهم. باید نظم را رعایت کنم، احترام گذاشتن به همه افرادی که در هر جایگاهی هستند و همچنین کمک به سبد کنگره.

اگر از من می‌خواهند پول نو استفاده کنم، به‌روز باشم، سی‌دی‌ها را گوش دهم و بنویسم این کار را باید انجام دهم، اگر از من می‌خواهند با افراد در بیرون از کنگره ارتباط نداشته باشم و ... باید به این قوانین احترام بگذارم، در غیر این صورت به ضرر خودم تمام می‌شود. به‌موقع به کنگره آمدن، رعایت نظم و گرفتن خدمت و عملی کردن این کارها یعنی اینکه آموزش گرفتم و آن را در زندگی کاربردی کردم. من باید قدردان کسانی باشم که به من کمک کردند تا وارد کنگره شوم، روی این صندلی بنشینم و آموزش بگیرم. امیدوارم بتوانم در راهی که قرار گرفتم به‌درستی عمل کنم. من رهجو به این جایگاه که آرامش است رسیدم باید به نحو احسنت قدردان آن‌ها باشم و این پیام را به عزیزانی که در تاریکی هستند بدهم، آرامشی که کسب کرده‌ام به خاطر وجود آقای مهندس و دیگر عزیزان و این مکان مقدس که نامش کنگره است.

همسفر اکرم (لژیون سوم):

چگونه می‌توان از بزرگ‌مردی که سرمایه‌اش عشق و محبت است و آن را بلاعوض به من بخشیده است، از دیده‌بانان، کمک راهنمایان، مرزبانان و ... تشکر کنم؟

(عاشق را حساب با عشق است) عالی‌ترین مرتبه تشکر و قدردانی این است که از نعمت‌ها و داشته‌ها به‌درستی استفاده ببریم. تشکر کردن با زبان، بخشی از قدردانی و مقدمه سپاس‌گزاری عملی است. برای یک فرد مصرف‌کننده و خانواده‌اش اذن ورود به کنگره بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به آن عطا کرده است؛ بنابراین درست استفاده کردن از آموزش‌ها، مطالعه جزوه‌ها و سی‌دی‌ها، احترام به جایگاه‌ها نوعی قدردانی است که باید به شایسته‌ترین نحو انجام شود. یک مسافر با درست سفر کردن، به‌موقع OT خوردن، روی جهان‌بینی خودکار کردن و ...؛ یک همسفر با بال پرواز بودن برای مسافر رهجوی فرمان‌بردار بودن، خدمت کردن و ...؛ می‌تواند گوشه‌ای از شکرگزاری را به‌صورت عملی انجام دهد.

همسفر زهرا (لژیون چهارم):

انسان باید همیشه شکرگزار نعمت‌هایی که دارد باشد. شکرگزاری یعنی قدردانی و اینکه ارزش چیزهایی که داریم را بدانیم. اگر همیشه قدردان نعمت‌هایمان باشیم باعث می‌شود از نردبان آگاهی و دانایی بالا برویم و به آرامش برسیم. شکرگزاری فقط مخصوص خدا نیست بلکه باید از بندگان او هم تشکر و قدردانی کنیم. من همسفر با کوله باری از غم، غصه و ناامیدی وارد کنگره شدم و چشم و گوشم ناتوان از دیدن و شنیدن بود، زبانم هیچ توانی برای قدردانی از کسی را نداشت؛ چه چیزی و چه کسی بود که کم‌کم راه را هموار کرد؟ با آموزش‌هایی که به من داد راه و رسم درست برخورد کردن،  شیوه قدردانی از دیگران و خلاصه آداب معاشرت را؛ نه اینکه نمی‌دانستم، ولی به خاطر تخریب‌های زیادی که در وجودم بود حس‌هایم بسته‌شده بودند و هیچ سرچشمه‌ای در وجودم نبود که باعث شود حسم پاک شود، بتوانم فکر کنم و تصمیم بگیرم. حال در این زمان باید از چه کسانی قدردانی کنم؟ ابتدا از بنیان کنگره 60 آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان که زحمت‌های زیادی می‌کشند، از دیده‌بان، مرزبان و ایجنت که با اجرای قوانین امنیت را فراهم می‌کنند. از راهنما که با صبر و آرامش با تمام وجود فداکاری می‌کند و به ما می‌آموزد، از خدمت گذاران در قسمت OT و ... ازاینجا خسته نباشید میگویم به همه آن عزیزان و از خداوند می‌خواهم توفیق و شکرگزاری از نعمت‌هایش و تشکر از زحمات دیگران را به ما بدهد.

همسفر طیبه (لژیون چهارم):

زمانی که به کنگره آمدیم انسانی بودیم پر از ناامیدی، حس‌های منفی و همه‌چیز خود را در زندگی ازدست‌داده بودیم چه مادی، چه معنوی و چه احساسی؛ اما وقتی وارد کنگره شدیم و با گوش کردن به سی‌دی‌ها، خواندن کتاب و جزوها، شرکت در جلسات و مشارکت کردن دوباره متولد شدیم، هویت پیدا کردیم، به حال خوش رسیدیم و آرام‌آرام همه‌ی چیزهای ازدست‌رفته را دوباره به دست آوردیم و اکنون نوبت من است که برای کنگره قدمی بردارم و قدردان کنگره باشم. باید سر موقع سر جلسه حاضر باشم و برای گرفتن خدمت‌ها داوطلب شوم و وظایفم را به‌خوبی انجام دهم، به حرف راهنما و مرزبان گوش دهم، آموزش‌ها را درست بگیرم و در زندگی به اجرا درآورم. چون این آموزش‌ها زمانی باارزش می‌شود که در زندگی کاربردی کنیم. ما باید سبد را یاری کنیم تا در ارتقاء و پیشرفت کنگره نقشی داشته باشیم و تمامی قوانین کنگره را به اجرا دربیاوریم تا بتوانیم قدردان کنگره باشیم.

تایپ: کمک راهنما همسفر زهره (لژیون سوم)

تنظیم: کمک راهنما همسفر مریم (لژیون چهارم)

Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: مقالات،

همسفر زهرا یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 00:08
با تشکر از مطالب خوب همسفران وسپاس از زحمات این دو کمک راهنمای عزیزم موفق باشید
همسغر زهره لژیون سوم شنبه 8 اردیبهشت 1397 19:42
خداقوت خدمت همسفران عزیز.
مسافر عباس شنبه 8 اردیبهشت 1397 19:10
با تشکر و سپاس
بی نام شنبه 8 اردیبهشت 1397 18:38
مرسی از مطالب خوبتون
همسفر فاطمه شنبه 8 اردیبهشت 1397 17:54
تشکر از همسفران پرتلاش شعبه

ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو