WeblogSkin

وبلاگ نمایندگی نیک آباد - کارگاه آموزشی خصوصی ویژه همسفران
کارگاه آموزشی خصوصی ویژه همسفران
چهارشنبه 8 اسفند 1397 ساعت 11:20 | نوشته ‌شده به دست مریم رضوانی rezvani | ( نظرات )

به نام خالق هستی

روز سه‌شنبه مورخ 97/12/7 جلسه هشتم از دور نهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران شعبه نیک‌آباد، با نگهبانی همسفر مهری، استادی همسفر الهه  و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه درختکاری رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

در ابتدا جلسه تغییر جایگاه دبیری را داشتیم

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان الهه هستم همسفر:
در ابتدا از راهنما خوبم خانم فاطمه تشکر می‌کنم و همچنین تشکر می‌کنم از نگهبان عزیز که این موقعیت را در اختیار من گذاشتند.
وادی دوازدهم به ما می‌گوید در آخر امر، امر اول اجرا می‌شود
؛ یعنی وقتی ما خواسته‌ای داریم و حرکتی که می‌کنیم در آخر این امر ما انجام می‌شود. مثلاً کسی می‌خواهد گندمی کاشت و برداشت کند برای این خواسته باید حرکت کند، گندم را بکارد در زمین، از آن مراقبت و آبیاری کند و صبر کند تا گندم به دست بیاید و در آخر می‌تواند از آن امر اولی که در ذهن خودش تصویرسازی کرده بود استفاده کند یا در کنگره کسانی که برای درمان اعتیاد خودشان می‌آیند در کنگره باید دارو مصرف کنند، تیپر کنند، به کلاس‌ها بیایند، آموزش بگیرند و بعد از یازده ماه به خواسته اولیه برسند.
در آخر وادی دوازده به ما گفته‌شده کسی که وارد سفر دوم شده و یک سال از سفرش گذشته می‌تواند هرسال ۱۵ اسفند تا ۲۲ اسفند یک درخت بکارد به نشانه رهایی و اینکه اگر قبلاً به خودمان و طبیعت اهمیت نمی‌دادیم و آسیب می‌رساندیم حالا که با خودمان آشتی کردیم خوبه با طبیعت هم آشتی‌کنیم و این درخت که می‌کاریم از آن مراقبت کنیم و بدانیم کجا آن را کاشته‌ایم و نسبت به آن بی‌اهمیت نباشیم تا رشد کند و در سال‌های آینده از آن استفاده کنیم چون درخت‌ها کارخانه‌های طبیعی ریه‌های زمین هستند و اگر درخت‌ها نباشند آلودگی هوا زیاد است.
ما قبلاً از طبیعت و جنگل استفاده می‌کردیم، چوب از درختان می‌شکستیم و آتش می‌زدیم، میوه پوست می‌کندیم و می‌خوردیم و می‌ریختیم و می‌گفتیم کود می‌شود یا ته‌مانده غذا را می‌ریختیم ولی در کنگره یاد گرفتیم این کار یعنی خیانت به خودمان و گاهی این‌قدر هوا آلوده است که نمی‌توانیم از خانه بیرون بیاییم و مقصر خودمان هستیم که همیشه از ماشین شخصی استفاده می‌کنیم و از اتوبوس و مترو استفاده نمی‌کنیم.

ما با درختکاری می‌توانیم آینده بچه‌هایمان را تأمین کنیم. ما باید همان‌گونه که گذشتگان ما به فکر ما بودند ما هم به فکر آیندگان باشیم. ما باید به طبیعت احترام بگذاریم درخت بکاریم و به درختان آسیب نزنیم چون همان‌گونه که ما یک موجود زنده هستیم درخت هم‌نفس می‌کشد و یک موجود زنده است. پس کنار دریا می‌رویم آشغال نریزیم تا دیگران بعد از ما کنار دریا می‌آیند استفاده کنند و حتی مواظب باشیم از شیشه ماشین زباله به بیرون از ماشین پر تاپ نکنید چون انداختن آدامس ممکنه یک گنجشک بخورد و بمیرد یا پوسته موز کسی سر بخورد و بیفتد.
خیلی ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

نگارش و تایپ: کمک راهنما همسفر مریم (لژیون چهارم)
عکاس: کمک راهنما همسفر زهره (لژیون سوم)
Print Friendly Version of this pageپرینت مطلب داغ کن - کلوب دات کام Share
مرتبط با: کارگاههای آموزشی خصوصی همسفران،

برچسب‌ها: کنگره 60 نیک آباد،

همسفر نجمه شنبه 11 اسفند 1397 16:05
تبریک میگم جایگاه دبیری رو بههمسفر فاطمه 'وخدا قوت به رویای عزیز..و جایگاه استادی رو به الهه عزیز تبریک میگم ..وامیدوارم همیشه موفق باشن .
مریم همسفر مرتضی جمعه 10 اسفند 1397 17:44
سپاسگزارم خانم الهه عزیز بابت استادی خوبی که داشتید و خداقوت خدمت خانم رویا بابت 7 جلسه دبیری که داشتند و تبریک به خانم فاطمه عزیزم
امیدوارم هر سه عزیز را در جایگاههای بالاتر نیز ببینیم.
همسفر فاطمه لڗیون دوم جمعه 10 اسفند 1397 14:21
بسیار عالی بود خانم اللله عزیزم
همسفر نجمه جمعه 10 اسفند 1397 00:00
خدا قوت، به الهه عزیز بابت استادی خوبشون .
لیلا همسفر صمد پنجشنبه 9 اسفند 1397 10:39
خداقوت خانم الهه عزیز
استادی بسیاری خوبی داشتید. خداقوت به خانم رویای عزیز و تبریک به خانم فاطمه عزیز برای خدمت جدیدشون
مریم همسفرمحمد پنجشنبه 9 اسفند 1397 10:23
خداقوت خانم الهه عزیزاستادی عالی داشتی موفق باشی خسته نباشی خدمت رویای عزیز تبریک به خانم فاطمه جایگاه دبیری
زهره همسفر حمید پنجشنبه 9 اسفند 1397 08:17
خداقوت خدمت الهه عزیز، استادی خوب و پرباری بود و امیدوارم شما در جایگاه های بالاتری ببینم.
حس رضوانی پنجشنبه 9 اسفند 1397 07:32
سلام سخنان استاد بسیار عالی بود لذت بردم بله دگران کاشتند وما خوردیم ما بکاریم دگران بخورند
همسفرملیحه پنجشنبه 9 اسفند 1397 00:03
درود
تبریک به همسفر الهه بسیار عالی بود.
خدا قوت خدمت همسفر رویا
ودبیری به همسفر فاطمه موفق و پیروز باشید.
همسفر زهرا لژیون چهارم چهارشنبه 8 اسفند 1397 20:37
خداقوت خدمت خانم الهه عزیزم مؤید باشید‌
همسفر فاطمه چهارشنبه 8 اسفند 1397 19:58
الهه عزیزم استادی خوبی داشتین موفق باشی ،به امید قرار گرفتن در جایگاه های بالاتر